January 2015

Seb v Jereze

31. january 2015 at 17:52 | kaja |  Photos
Keď sa tak pozerám na tie fotky uvedomujem si, aké má vlastne tá Hanna šťastie. Seb vyzerá tak dobre teraz. Teda nie len teraz, on vždy, ale tá červená je presne ako pre neho. Keď som kukala na jednu jeho fotku zo včera, tak sa mi normálne zazdalo, že je to Schumi. Veľmi sa mi tam na neho podobal. V tej červenej mikine a džínach vyzerá fantasticky :D Som už zvedavá na tie zajtrajšie testy.





Vettel: Napredovať krok po kroku

31. january 2015 at 15:14 | kaja |  News
S Ferrari to ani inak nejde. Po tej katastrofálnej minulej sezóne je toto jediný možný cieľ ako sa dostať na vrchol. Som rada, že Seb nemá nejaké veľké vyhlásenia a skôr reaguje skromne. Tento rok bude hlavné splniť ciel-vyhrať aspoň 2 VC a občas sa objaviť na pódiu, čo už pri tej dominancii Mercedesu bude naozaj veľmi ťažká úloha. Ak sa im to podarí, tak sú na správnej ceste.

V piatok sme spoznali nový monopost Ferrari určený pre sezónu 2015. Práve s autom SF15-T začne svoje pôsobenie v slávnom tíme držiteľ štyroch majstrovských titulov z rokov 2010 až 2013 Sebastian Vettel. Nemec odišiel z Red Bullu a nové výzvy chce hľadať práve v Maranelle.
"Už počas zimy som mohol vidieť, ako sa auto skladá kúsok po kúsku," prezradil Vettel. "Je v ňom veľmi veľké množstvo práce. Podobne ako každoročne, aj tentoraz bude jeho príchod na trať celkom výnimočný. A pre mňa v tomto roku o to viac, že ide o červené auto. Znamená to pre mňa veľmi veľa. Pochopiteľne budeme potrebovať čas na to, aby sme našli správny rytmus a aby sme mohli ukázať, aké dobré toto auto v skutočnosti je. Zatiaľ vyzerá všetko celkom dobre a všetci sme optimisticky naladení."
O cieľoch 27-ročný pretekár zatiaľ nechcel príliš hovoriť. "Mnohí spolupracovníci zmenili svoje pozície a do tímu pribudli noví ľudia. Pochopiteľne chvíľu potrvá, kým sa každý bude cítiť dobre a kým sa udomácni pri nových úlohách. A to platí aj o mne, pretože aj pre mňa je tu veľa nového. Všetci si ale veríme a sme optimisti. Našim veľkým cieľom je napredovať krok po kroku a snáď miešať karty až celkom na čele."


Vettel sa netají tým, že byť pretekárom Ferrari bolo jeho veľkým snom. "Je to niečo veľmi pekné, ale súčasne je to aj veľmi veľká výzva," skonštatoval. "Pred niekoľkými rokmi som mal šťastie pracovať pre menší taliansky tím, ale teraz budem konečne jazdiť aj pre veľký. Teším sa na prvú jazdu s autom, ale aj na celý rok. V Austrálii počas prvých pretekov sa potom môj tep ešte zrýchli."
Zmeny tímu so sebou neprináša len zmenu auta, ale aj mnoho iných vecí. "Sedacia pozícia sa príliš nezmení, ale ide napríklad o tvar volantu, iná je aj stratégia. Ľudia hovoria inou rečou a pre tie isté úkony používajú iné slová. Mám sa veľa čo učiť. Všetko to však vnímam pozitívne a teším sa na novú výzvu," vyjadril sa Sebastian Vettel, ktorý pokračuje v pilnom štúdiu talianskeho jazyka. "Rozumiem už lepšie, ale na to, aby som správne hovoril, mi ešte nejaké tie slovíčka chýbajú..."
A čo tohtoročné ciele? Bola by spokojnosť s jediným víťazstvom? "Nuž boli by sme s tým spokojní, ale ešte radšej by sme boli vtedy, ak by sme toho vyhrali viac," odpovedal Vettel, ktorý opäť vyzval k stanovovaniu reálnych cieľov. "Ak to bude také, ako v minulom roku, bude ťažké bojovať o víťazstvá. No musí to byť náš cieľ, pretože tu nie sme preto, aby sme boli druhí."

zdroj:f1.sk

Seb zrejme ostane pri jednom designe

31. january 2015 at 11:58 | kaja |  Interviews
Na twitteri som našla pár otázok na ktoré Seb odpovedal (už je aj video). No a nebola som z toho dvakrát nadšená. Pýtali sa ho, či ostane pri svojej tradicií každá VC=iná prilba. A odpovedal, že viac-menej ostane pri jednom designe :( Prečo ? Ja som si už na to zvykla, Seb bol aspoň takto iný a jeho designy boli vždy tak originálne. Sklamalo ma to. :(

1.Spomenieš si do ktorých boxov máš ísť ?
SV:Dúfam, že si spomeniem. Bola by to hlúpa chyba, ale môže sa stať.Farba je veľmi jasná a ľahko rozpoznateľná, takže dúfam, že zastavím v červenej garáži !

2.Myslíš, že sa ti podarí vzkriesiť Ferrari?
SV:To je dôvod, prečo som tu.Viem ako sa cíti víťaz, viem, že Ferrari vie vyhrávať a dúfajme, že spoločne môžme pracovať na tom, aby sme boli opäť úspešný.Byť úspešný, to je to, čo obaja (Ferrari a ja) chceme viac ako čokoľvek iné.

3.Budeš neustále meniť svoje prilby alebo sa budeš držať jedného designu po celý rok ?
SV:Premýšľal som o tom dlhú dobu. Používal som Red Bull prilby od 12 alebo 13 roku.Teraz, keď som dospel a trochu vyrástol, budem sa snažiť držať jedného designu. Chystám sa spustiť (design helmy) na začiatku tohto roka a udržať si ho viac-menej celú sezónu.Je to trochu zvyk (meniť design prilby), sám prichádzať s novými nápadmi, ale snažíme sa, aby bol len jeden design.

4.Koľko donutov tento rok uvidíme ?
SV:Ťažko povedať, dúfam, že čo najviac ! :D

Vettel:Som si istý, že prvé preteky v Melbourne, budú veľmi emocionálne a veľmi špeciálne, niečo na čo nikdy nezabudnem.

Napriek zmene zvyku meniť počas sezóny svoje prilby si Seb ponechal aspoň jeden zo svojich zvykov-dávať svojim autám mená. Nové meno sa dozvieme krátko pred začiatkom prvej VC.

Vettel o pomenovaní nového auta:Je to niečo, čo urobím so svojimi mechanikmi. Pred Austráliou si sadneme a nájdeme meno.


Rozhovor so Sebom

30. january 2015 at 18:43 | kaja |  Videos
Páni, keď sa tak pozerám na to video, tak Seb za ten týždeň naozaj omladol. Ešte pred týždňom som tu písala, že vyzerá zostarnuto, ustarostnene a teraz je to úplný opak. Nie, že by mi to vadilo, práve naopak, som veľmi šťastná. Aj v tom videu vyznie celkom optimisticky, som zvedavá na tú jeho taliančinu. Hovorí, že ešte mnoho vecí nerozumie, tak ma zaujíma, koľko sa toho už stihol naučiť. Btw.tá šiltovka mu je strašne veľká :D


Ferrari predstavilo nové auto SF15-T (fotky)

30. january 2015 at 13:18 | kaja |  Photos
Tieto fotky sú proste úžasné. Vidieť Seba a Kimiho v jednom tíme je pre mňa doslova slasť :D Na tých fotkách vyzerá síce Seb trochu pochudnuto, ale aspoň sa usmieva. Na tú červenú som si už aj zvykla. Už mi to nepripadá také čudné ako na začiatku. Som rada, že Fer ako jeden z mála tímov nemá šedé sfarbenie. Aj keď tá moja averzia k červenej farbe, no budem sa musieť naučiť mať červenú rada. Seb ukázal aj svojú prvú prilbu za Ferrari a na jeho pomery sa mi zdá naozaj celkom jednoduchá. Ale páči sa mi, je na nej vidieť moja obľúbená nemecká vlajka :) Nakoniec (musím to znovu napísať ) Forza Ferrari ! Forza Seb ! Forza Kimi !


kkhhty22 VmvFv6gx QPUPZ5Xz A79Fhgm9 FW3PDXpx

ful3hrXo haiPzewK CP1amxTb ssDvNSMJ biXBE7fg

AJchCTMt SBk38A1m wMBqph4u GvT8mVt9 FuthjTGM

Czg9TOB9

yORMkGfG 0EWvjZgI Id6TIvl5

Ferrari predstavilo nové auto SF15-T

30. january 2015 at 12:52 | kaja |  Scuderia Ferrari
Ferrari v piatok na pravé poludnie predstavilo nový monopost označený ako SF15-T, s ktorým vstúpi do ročníka 2015. Scuderia čaká na majstrovské tituly už dlhé roky; medzi jednotlivcami sa tešil naposledy Kimi Räikkönen v ročníku 2007, medzi konštruktérmi bolo Ferrari najlepšie ešte o rok neskôr. Tentoraz sa o úspech pokúsi dvojica pretekárov Sebastian Vettel - Kimi Räikkönen, ktorých bude z pozície rezervného pilota podporovať Esteban Gutiérrez. O pomoc na simulátore sa bude starať Jean-Éric Vergne.
"Enzo Ferrari už dávno povedal, že najlepšie auto je víťazné auto," pripomenul slová zakladateľa tímu jeho súčasný šéf Maurizio Arrivabene. "V minulom roku sme mali škaredé auto a navyše nebolo ani víťazné. Tohtoročné auto sa mi po estetickej stránke páči, ale o jeho výkone ešte nič neviem. Je však skutočne sexi."
Stajňa sídliaca v Maranelle prešla obrovským množstvom zmien, opustili ju viacerí odborníci a vyzerá to tak, že zoskupenie sa snaží o čiastočnú zmenu kultúry. "Filozofiu Ferrari to nijako neovplyvní. Filozofiu Ferrari stanovil jeho zakladateľ. Musíme pracovať na prehĺbení tímového ducha a vášne, čo sa v priebehu posledných niekoľkých rokov akosi stratilo. Okrem toho sa musíme postarať o veľmi tvrdú prácu s dosiahnutím jediného cieľa, ktorým je vyhrať toho toľko, ako sa len bude dať," poznamenal Talian.
Arrivabene len nedávno v jednom z rozhovorov spomenul, že sa uspokojí s dvoma tohtoročnými víťazstvami. Teraz tieto slová zopakoval: "Som realista. Nikto v sebe nemá tú zázračnú moc a nemôže zmeniť nezmeniteľné veci. Auto bolo v decembri minulého roku (v čase Arrivabeneho príchodu - pozn. red.) už hotové a uplatnili sme aspoň niekoľko zmien, ktoré sú podľa nás pomerne zaujímavé. Nebudem hovoriť, že získame majstrovský titul, ale odhodlaní sme aspoň k tomu, aby sme sa pokúsili o víťazstvo minimálne v tých dvoch veľkých cenách."
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen sa dobre poznajú a vraj sú dobrí kamaráti. To by stajni takisto mohlo pomôcť. "Musia spolu pracovať ako tímoví kolegovia a musia spolupracovať s tímom," skonštatoval ďalej Maurizio Arrivabene, podľa ktorého by mali všetci členovia stajne ťahať za jeden koniec povrazu a uberať sa jedným smerom. "Od jazdcov pritom očakávam presne to isté."
Šport však má aj iné problémy a často sa hovorí napríklad o nedostatočnom výkone motorov. Formula vraj nie je pre fanúšika taká atraktívna, aká bola kedysi. "Pre mňa osobne nie je zaujímavá debata o počte valcov - to ma vôbec nezaujíma. Podľa mňa musí každý pochopiť len to, že potrebujeme revolúciu: musíme sa postarať o vytvorenie šou. Formula 1 musí byť spektakulárnejšia, autá musia byť nádherné a hlučné. Súčasne potrebujeme Formulu 1, ktorá bude bližšie k divákovi. Práve toto je pre mňa dôležité," dodal Maurizio Arrivabene.
Monopost SF15-T je už 61. v poradí, ktorý Ferrari postavilo špecificky pre účasť v šampionáte F1. V zásade ide o evolúciu minuloročného F14-T a vyladenie pre potreby tohtoročných pravidiel. Najviditeľnejšia zmena sa dotkla nosovej časti, ktorá je atraktívnejšia ako v minulom roku. "Okrem nosovej oblasti ostali pravidlá pre rok 2015 do veľkej miery nezmenené," konštatuje stanovisko Ferrari. "Tímu to ponúklo stabilný základ, na ktorom mohli inžinieri postaviť omnoho silnejšie šasi ako v predchádzajúcom roku."
Dizajnéri však zapracovali aj na lepšom "zaobalení" zadnej časti monopostu a upravili aj zadné krídlo, ktoré by malo napomôcť silnejšiemu "DRS-efektu" na rovinkách. Vývoj sa dotkol aj predných a zadných brzdových potrubí, ktoré napomáhajú lepšiemu chladeniu súčastí bŕzd, pričom súčasne generujú aj lepší prítlak. Tradičná stajňa zdôrazňuje aj veľkú snahu o lepšiu integráciu pohonnej jednotky a šasi tak, aby konečný balík ponúkal čo možno najvyšší výkonn.
Zaujímavá skutočnosť sa týka aj zvýšenia váhy monopostov - minimum sa posunulo zo 691 na 702 kilogramov. Dizajnéri chcú stroj postaviť pochopiteľne čo najľahší a následne ho doplniť rôznymi závažiami, ktoré sa môžu postarať o lepšie jazdné vlastnosti, môžu posunúť ťažisko auta a môžu mať lepší vplyv na pneumatiky.

zdroj:f1.sk

Seb včera v Maranelle

29. january 2015 at 15:21 | kaja |  Photos
Bože, z týchto fotiek, som viac ako nadšená! Seb včera s Kimim boli v Maranelle a objavili sa aj ich dve spoločné fotky. Tak im to obidvom svedčí. Je neskutočne úžasný pocit vidieť ich dvoch ako tímových kolegov, ani len tá červená mi tam nevadí :D Proste môj dream team :33 A Seb má na hlave aj tú skvelú šiltovku a usmieva sa tam :33 Tie fotky sú v hroznej kvalite, ale ja som rada, že sa vôbec objavili. Už sa nemôžem dočkať zajtrajšieho dňa a predstavovania nového vozu (len nech to bude aspoň niečo konkurencieschopné, prosím ).



Pj4n4ypi Fodvzzvm Gazcezsz E4fsenmv



Wolff: Vettel bude Red Bullu chýbať

28. january 2015 at 17:52 | kaja |  Other Reactions
Toto, týmto článkom si si u mňa získal veľké sympatie. Konečne článok s ktorým súhlasím na 100% :D Zhodnotil to myslím oveľa menej arogantne (teda vôbec), ako by som v tejto situácii a dominancii Mercedesu čakala. Seb bude RB chýbať, ešte viac ma v tom usvedčujú tie Hornerove prehlásenia. Ak by im (RB) ten prestup do Ferrari nevadil, nemali by stále tie kecy, fakticky si myslím, že mu to teraz dávajú "vyžrať ". Btw.nevadilo by mi vidieť niekedy v budúcnosti dvojicu Seb-Nico v Mercedese :D

Rakúšan si myslí, že hlavnými konkurentmi jeho stajne by mohli byť Red Bull a Williams, ale rátať treba aj s Ferrari: "Očakávam, že Vettel do Ferrari už teraz priniesol čerstvý vzduch. Keď získate štvornásobného majstra sveta, ktorý je maximálne motivovaný, tak určite nainfikuje celé osadenstvo. A to je faktor, ktorý pri napredovaní tímu nemôžeme podceniť."
Farby Mercedesu budú aj naďalej hájiť Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ktorí podľa Wolffa vytvárajú najsilnejšiu jazdeckú dvojicu v F1. "Naopak Vettel bude Red Bullu chýbať. S tímom nazbieral neuveriteľné skúsenosti, poznal štruktúry a ako jazdec patrí pre mňa medzi najlepších - aj napriek minuloročným pesimistickým volaniam. Ricciardo ukázal, že vie kráčať vo veľkých šľapajách a Kvjat je veľký talent, ale toto zloženie ešte potrebuje čas," skonštatoval Toto Wolff.

zdroj:f1.sk

Kimi Räikkönen má syna

28. january 2015 at 16:26 | kaja |  Teammate Reactions
V noci sa kolegovi Seba narodil syn. Jeho snúbenica Minttu to včera oznámila na svojom blogu. Som vážne zvedavá, aké mu vybrali meno. Heh, takže v tohtoročnom Ferrari budú sedieť dvaja oteckovia. :D Tak Kimimu gratulujem a hlavne, nech je to zdravé :)

Pretekár Ferrari Kimi Räikkönen je už otcom. Jeho snúbenica Minttu Virtanenová mu porodila syna, ktorého meno však zatiaľ nepoznáme.
"Je pre mňa potešením oznámiť nový prírastok do mojej rodiny," uviedla Virtanenová vo svojom blogu. "Náš zdravý chlapček sa narodil v noci vo Švajčiarsku, váži 3,7 kg a meria 51 cm. Hrdí noví rodičia sú na tom takisto dobre a tešíme sa na túto novú kapitolu našich životov."
Kolegom Räikkönena bude v tomto roku Sebastian Vettel, ktorý je otcom od 14. januára minulého roku.

Horner tvrdí, že Vettel sa na F1 takmer vykašľal

28. january 2015 at 14:07 | kaja |  Other Reactions
Myslím, že ten nadpis je vážne trochu prehnaný. Horner v tom článku povedal vlastne skoro všetko, čo už hovoril aj predtým. Nech už začne sezóna, nebaví ma čítať stále to isté. Sebovi minulá sezóna vážne nevyšla, ale riešiť to stále dookola, no neviem čo z toho tí novinári majú. Celkom ma však prekvapila jedna vec, Horner na konci článku hovorí, že Seb uvažoval o konci v RB aj rok predtým, to by som si skutočne nepomyslela.

Sebastian Vettel získal v rokoch 2010 až 2013 štyri majstrovské tituly. Viezol sa na víťaznej vlne, z ktorej ho však zhodili zmeny pravidiel určené pre rok 2014 a ďalšie obdobie. Odrazu si s autom vôbec nerozumel a jazde nevedel prísť na chuť. Šéf Red Bullu Racing Christian Horner hovoril, že jazdcovo znechutenie bolo veľmi veľké a dokonca vraj uvažoval o ukončení kariéry.
Vettel napokon našiel novú motiváciu a dohodol sa na prestupe do Ferrari. "V minulom roku sme zažili obdobie, kedy uvažoval o tom, či skončí alebo nie - či si to ešte užíva rovnako ako predtým a či chce pokračovať," povedal Horner v rozhovore pre Mirror. "S F1 bol nespokojný. Predchádzajúce štyri roky mal mimoriadne úspešné a sedel v aute, ktoré miloval. No odrazu sa všetko výrazne zmenilo."
"Bolo to také, ako keby ste niekomu vzali jeho hračku a chvíľu mu trvalo, kým si na to zvykne. Prešiel teda obdobím dezilúzie. Nešlo o Red Bull, ale o smer, akým sa F1 uberala. Svoj pohľad dokázal prezentovať celkom otvorene," skonštatoval Christian Horner.
Vieme, že Sebastianovi Vettelovi vôbec nesadlo hneď viacero pravidiel. Nevyhovovali mu nové pohonné jednotky, s ktorými bolo potrebné pracovať celkom inak a nevyhovovala mu ani definitívna strata využívania výfukových plynov pre aerodynamické účely. V týchto veciach bol predtým majster, v športe dominoval, no odrazu podľahol aj svojmu kolegovi Danielovi Ricciardovi.
"Zmeny pravidiel si vôbec neužíval. Nepozdával sa mu nový motor, cítenie nového systému, pohonná jednotka, systém brake-by-wire, chýbajúci prítlak. Nemôžeme ani povedať, že nebol šťastný. Bol však ustarostený a mal zmiešané pocity, pretože jeho kolega vyhral tri podujatia," poznamenal Angličan.
V priebehu sezóny Vettel nové autá viackrát kritizoval - či už ich výkon, nemožnosť ísť naplno alebo zvuk. "Uprostred ročníka sa dokonca na chvíľu vrátil k základom a išiel jazdiť s motokárou. Chcel sa vrátiť k úplným základom toho, prečo sa z neho stal pretekársky jazdec a opäť pre túto pozíciu odhaliť vášeň."
Prvé náznaky nespokojnosti vraj bolo možné pocítiť už v roku predtým. "Áno, časť z toho sme videli už po zmene pravidiel týkajúcej sa fúkaných difúzorov," poznamenal Horner. "Na začiatku danej sezóny vyhral v Bahrajne, ale druhý triumf prišiel až v závere, kedy sa nám podarilo nájsť určitý výkon spojený so zadnou časťou auta..."

zdroj:f1.sk
sebastian-vettel-fans.blog.cz| Sebastian Vettel Fan Site| © 2014 - 2017, All rights reserved|